Referat af bestyrelsesmøde 17.09.2011 mm.

——–

Bestyrelsen holdt møde lørdag d. 17. september, hvor vi konstituerede os med Bent Schiøtt Hansen (L19) som kasserer og Carl-Otto Toudal (L13) som formand.

Vi drøftede derudover 2 punkter: Vand og brevkasser

Ang. Vand

Efter vores møde med Forsyningen rettede vi henvendelse til Vejmyndigheden for at få dem til at foretage indgreb på hjørnet af Haslevej og Lærkevej således, at regnvandet fra Haslevej ikke strømmer ned ad Lærkevej og belaster vores kloaksystem unødigt. Vejmyndigheden reagerede faktisk hurtigt og har allerede etableret to brønde, der skal lede regnvandet over i den modsatte side af Haslevej og altså væk fra Lærkevej.  Nu skal man jo aldrig være utilfreds med, at de kommunale myndigheder reagerer positivt på vores henvendelser, men det kunne jo unægteligt have været rigtig fint, hvis man nu havde lavet en løsning, som man kender det fra Sydeuropa, hvor kraftige skybrud heller ikke er et ukendt fænomen. Billedet herunder stammer fra Cefalú på Sicilien.


I samme forbindelse blev vi i øvrigt takket være Erik Schjeldal opmærksomme på, at regnvandet på Haslevej ikke løber ned i kloakken, men derimod ned i en regnvandsledning, som oven i købet krydser over Haslevej og ned ad Antoinettevej og direkte ud i Østersøen.

På bestyrelsesmødet drøftede vi, hvordan vi skulle forholde os til denne nye og for os ganske overraskende oplysning. Vi blev enige om at rette henvendelse til Forsyningen for at få dem til at undersøge mulighederne for at lave en separering af regn- og spildevand i vores område og lade vores overfladevand løbe ud i Østersøen via den eksisterende regnvandsledning i Antoinettevej.

Vores henvendelse til Forsyningen blev besvaret meget hurtigt. Alle, der er på foreningens mail-liste, har fået svaret. Andre kan få det ved henvendelse til formanden. Det er yderst interessant læsning!! Det ser ud, som om vi kan begynde at se lyset for enden af kloakrøret.

Ang. Brevkasser

Bestyrelsen har valgt ikke at anbefale en bestemt brevkassetype. Beboerne har, som vi oplever det, ret forskellige behov med hensyn til størrelse og låsetyper mv., så derfor bliver det altså op til hver enkelt husstand selv at vælge netop den type, der passer dem bedst. Bestyrelsen har også fuld tillid til, at den enkelte husejer vælger en løsning, der på ingen måde skæmmer kvarteret. Man kan bestille brevkasser hjem gennem Pia Larsen (L21), som skaffer jer lige nøjagtig den brevkassetype, I måtte ønske.

Efterfølgende har kommunen inviteret til møde om brevkasser i svenskehuse-kvartererne. Mødet i Rønne finder sted 17.10.2011 kl. 18.30 på Landemærket (se i øvrigt indlægget om brevkasser).

Mvh.

Bestyrelsen

Dette indlæg blev udgivet i Fra bestyrelsen. Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.